19-12-2022, We hebben de website dit jaar niet bijgehouden per wedstrijd....
Update Forza Fiat 2022
We hebben de website dit jaar niet bijgehouden per wedstrijd, daarvoor excuses. Via onderandere Facebook en instagram hebben we het seizoen wel bijgehouden.
Dit is een samenvatting van het prachtige seizoen 2022.
Voor het NTTO seizoen hebben we nog aangehaakt in Kamperveen om de puntjes op de i te zetten. Dit resulteerdse ook nog in een eerste plaats, we kunnen mooi snelheid maken voor de For Farmers sleepwagen.
We begonnen met 3 overwinningen het seizoen. De eerste twee wedstrijden kwamen we erachter dat we aan Diamond Eagle een sterke concurrent hadden. In de kwalificatie werd namelijk verder getrokken dan ons, dit konden we dan in de finale recht trekken met aanpassingen.
Loerbeek was voor ons één van de beste wedstrijden dit jaar met een proeftrek en de beste baan van het jaar konden we echt sleuren met de Forza, wat een heerlijke runs konden we maken met een mooie overwinning aan het eind. Door de heftige belasting van de motor kwam het koelwater er wel overvloedig uit via meerdere kieren.... na een nachtelijke operatie konden we de volgende dag wel weer aanhaken op de volgende wedstrijd van het marathon weekend.
Met een tweede plek in Erichem en opnieuw een eerste plaats in Stroe liepen we voorzichtig uit in de competitie op nr. 2
We hadden een nieuwe koppeling gemonteerd voor het seizoen, echter kwam deze niet goed aan het werk in de wedstrijden erop. In eerste instantie was het niet duidelijk dat de koppeling bij lage toeren/hoog vermogen slipte maar dit bleek wel het geval. Ondanks dat konden we de schade beperkt houden en hebben alsnog 4 tweede plekken en een 5e plek bemachtigd, omdat de concurrentie zelf ook her en der steken liet vallen konden we onze voorsprong relatief makkelijk vasthouden of zelfs vergroten.
Na Harskamp was de koppeling weer top, dit was nog niet te zien in Oudenbosch maar in Bakel zagen we de echte Forza weer en werden er twee mooie runs weggezet, met als gevolg een eerste plaats.
Op dat moment waren we officieus kampioen, slechts aanhaken in Halsteren zou genoeg zijn voor de winst van de competitie 2022. Helaas werd de wedstrijd in Halsteren afgelast door overvloedige regen. Dus waren we kampioen zonder te rijden, niet helemaal wat we voor ogen hadden maar het was niet anders. Ook de laatste competitie wedstrijd van het jaar in Tzum moest worden afgelast vanwege het weer.
Na Bakel zijn we nog wel naar Tonden geweest voor een demorun door het vuurwerk! Hebben we dat ook een keer meegemaakt! Top!
De laatste wedstrijd van het seizoen was het NK in Ysselstijn (L). Met een opgefriste turbo togen we naar Limburg. Jeroen moest het stuur in handen nemen. Met een prachtige eerste run stonden we met de enige full pull ruim bovenaan. Echter verliep het in de finale niet zo mooi als in de kwalificatie, met een iets onrustige run met iets minder grip op de baan konden we niet het verschil maken. Als een duveltje uit een doosje ging Diamond Eagle er met de overwinning vandoor. Over het seizoen gezien dik verdiend.
Als samenvatting kunnen we zeggen dat we een zeer succesvol 2022 hebben gehad, veel prijzen gewonnen en gelukkig is de schade beperkt gebleven tot een lekke koppakking en een versleten turbo inlaatwiel.
In November was de NTTO prijsuitreiking waar we de bekers overhandigd kregen, ook de wisselbeker mogen we houden omdat we 3 keer op rij competitie kampioen zijn geworden!
Ondertussen wordt er al weer hard gewerkt aan de Forza voor seizoen 2023 want stil zitten is achteruitgang. In de corona winters hebben we veel voor bereid wat nu ook echt in de Forza moet komen. We hebben nu al echt zin in 2023 om deze vernieuwingen te proberen en te ervaren.
Alle fans bedankt voor jullie steun en aanmoedigingen en motivatie om lekker door te gaan met onze Fiat!
Ik wil ook graag onze trouwe sponsoren bedanken! Wat zijn we blij met onze sponsoren!
Of het nu financiele ondersteuning, materiaal Stickers of spuitwerk is, we zijn trots op jullie!
Boonzaayer, Hamer, Mitas, Krommenhoek, Egafloortec, Brouwer, Petronas, Witteveen, Hissink, Cees effect, Beta tools, Van Geffen
Bedankt voor jullie steun!
1-1-2022, Omdat de tractorpulling voor 2020 en 2021 onzeker was en het seizoen later....
1-1-2022, Omdat de tractorpulling voor 2020 en 2021 onzeker was en het seizoen later op gang kwam is Evert Jan begonnen met het opknappen van twee trekkers die ook in de schuur stonden.
Als eerste de Fiat 640. Het leek hem een goed idee om deze trekker in de Forza Fiat kleuren te stylen. De 640 komt uit dezelfde serie als een 850 dus met de kleurstelling en stickers lijken ze als twee druppels...
De 640 was technisch in orde en behalve wat lekke keerringen en versleten remmen was dat snel klaar. Het plaatwerk verdiende wat meer aandacht en met behulp van Boonzaayer is dit uitstekend gelukt.
Eind 2020 was er nog steeds geen zicht op verbetering in de corona situatie, dus gelijk maar doorgepakt met de volgende trekker, de Fiat F130. Hier mankeerde technisch wel het één en ander aan, zoals versnellingsbak en vooras.
Nadat deze "dingetjes" waren opgelost is ook al het plaatwerk aangepakt waar nodig en gespoten. Tussendoor wel even seizoen 2021 gereden, maar toen snel weer verder met de F130. December 2021 was ook deze trekker klaar en konden we ons weer toeleggen op Forza Fiat.
5-3-2022 We hebben de beker in huis! Door de corona perikelen duurde het wat langer maar op 5 Maart was de prijsuitreiking van de NTTO waar wij de beker van de winst mochten ophalen. Het was een gezellige avond tezamen met de andere prijswinnaars! Top!
17-3-2022
We zijn weer lekker bezig met Forza Fiat en hebben zin in 2022. Er is weer een volledig seizoen gepland met 13 wedstrijden verdeeld over de zomer. 2021 was een prachtig jaar met de twee behaalde kampioenschappen, maar het mogen toch wel weer wat meer wedstrijden zijn zonder restricties. Daarom hebben we Forza Fiat ook lekker aangepakt voor 2022.
Er lagen al langer een paar nieuwe steekassen klaar en die zijn er nu ook ingezet, hopelijk kunnen deze de krachten weer een tijdje aan.
De motor was ook toe aan onderhoud, hier en daar waren er toch wat meer "zweetdruppels" dan dat hoort, dus dat moest worden aangepakt. Met frisse voeringen, zuigerveren en klepafdichtingen moet de verbrandingsdruk weer maximaal naar de krukas worden overgebracht.
Een paar nieuwe lagers en een gebalanceerde krukas/vliegwiel/drukgroep moeten zorgen dat het gesmeerd en gladjes draait.
Van Geffen bedankt voor het balanceren van de spullen!
We hebben ook de koppeling gereviseerd en aangepast om toch nog wat beter te kunnen doseren met wegrijden.
Tevens zijn we een nieuwe motor aan het klaarmaken, dit zal qua bouw een andere motor worden om dat we met een dekplaat willen gaan werken. Omdat hier toch veel nieuwe onderdelen voor nodig zijn gaat dit wat langer duren, maar het komt goed, de meeste onderdelen zijn klaar. De bewerkingen aan het blok kunnen we zelf niet doen en daarvoor zijn we afhankelijk van anderen, maar dat komt goed!
Om ons heen beginnen toch veel motoren te sneuvelen in de 3.4 ton supersport wat wij willen voorkomen, daarvoor zal het sterker moeten worden dan het nu is, ook wij merken dat het buigen of barsten wordt.
Onze sponsor Petronas heeft ons voorzien van nieuwe koelvloeistof zodat we weer maximaal kunnen terug koelen in de intercooler. Petronas bedankt!
Deze sponsoren noemen we nu even maar voor 2022 hebben alle sponsoren weer steun toegezegd. Hier zijn we super trots op!!
Binnenkort hebben we nog meer sponsor nieuws maar dat volgt nog!
27 April begint ons seizoen en we gaan kijken of we de Forza nog even kunnen testen voor deze datum. Graag tot ziens !
Team Forza Fiat