We hebben na Stroe nog enkele malen aangehaakt. Daarbij was één van de hoogtepunten de wedstrijd in Lochem. Na 4 jaar afwezigheid van de de 3.4 ton supersport waren we daar weer van de partij. Ook in Tonden hebben we aangehaakt. Dat liep niet helemaal voorspoedig......De brandstof pomp begaf het waardoor de motor het met 3 cilinders moest doen, dat is toch echt te weinig waardoor we derde werden. De week erop was de pomp al weer klaar en gingen we testen in Staphorst tussen de 6 cilinders in voor de Bikkelcup. De trekker was er met een gerepareerde pomp niet slechter op geworden, er werden twee heerlijke run's weggezet, wat een opnieuw een mooie tweede plek opleverde, een beetje bikkel dus. Dit soort run's maakt het zooooowwww lekker, vanaf 60 meter in de lucht hangen aan de sleepwagen, super!! Twee weken daarna opnieuw naar Staphorst maar de voor de titel Nederlands Kampioen. We hadden ons hier al voor geplaatst in 2016. Toch benieuwd waar we staan als de beste trekkers van Nederland hun beste beentje voor zetten. De competitie 3,4 ton werd dit jaar gewonnen door de Belarus van Henri Tuenter, met de Fiat van Gebr. de Beer op de tweede plek, en Red Pearl Valtra op de derde plek. Ook deze teams gefeliciteerd. Wat nu? Na de wedstrijd in Zwolle zullen we de trekker flink aanpakken om weer gereed te zijn voor het nieuwe seizoen in de promo 3.4 ton Supersport. Er zijn wat aanpassingen aan het veiligheids regelement, er moet een deken of bellhousing om de koppeling, wij gaan voor de deken.Ook de motor bak en achterbrug zullen na twee seizoenen open gaan voor controle. Tot ziens in Zwolle! 26 Juni, Het seizoen is al weer een tijdje bezig. Door drukte was er weinig gekomen van updates. We hebben na Zwolle wat aanpassingen gedaan aan de Forza. Onze radiateur lag onder de versnellingsbak, maar omdat we toch echt meer gewicht op de neus nodig hebben is deze verplaatst naar de voorkant. Dit scheelt toch weer zon 15 kilo op de neus! Verder is de kop er af geweest, in Zwolle gooide de motor er veel water uit. Dit kunnen we niet hebben. Daarom is de cilinderkop er opnieuw opgelegd met nieuwe afdichtingen. Ook de versnellingsbak is gecontroleerd op gebreken. De eerste wedstrijd na Zwolle was voor ons de wedstrijd in Wekerom. Vol goede moed togen we op koningsdag naar de eerste buitenwedstrijd van het jaar. Helaas liep de wedstrijd voor ons niet volgens plan, op een matige baan wisten we ons vermogen totaal niet kwijt te raken, veel wielslip en een meter grond voor de sleepwagen zijn garantie voor een ........slechte klassering, de 11e plek was het resultaat. Normaal gesproken schrikken we hier van, maar in dit geval eigenlijk niet omdat we weten waar het aan ligt. Een paar weken later was de thuiswedstrijd in Terwolde. Hier kunnen we ons mooi laten zien aan het thuis publiek, maar omdat er ook een zeer goede kleibaan ligt, kunnen we goed testen. Maar niet getreurd, als je aan een grote mannen sport doet, moet je niet huilen als een kind zeggen wij altijd. We hebben na Terwolde maar weer eens wat anders geprobeerd in Stroe, ook deze turbo lag al een tijdje ongebruikt op de plank en was in eerste instantie . Echter sinds vorig gebruik is er zoveel veranderd aan de Forza dat we het toch maar is opnieuw wilden proberen. De eerste update van 2017, we steken gelijk van wal. Zwolle, voor ons toch een soort thuiswedstrijd. De indoor wedstrijd van Assen hebben we helaas aan ons voorbij moeten laten gaan, wegens teamleden vakanties en werk. Wat we in deze update ook nogmaals graag willen melden dat we aan het eind van vorig jaar een nieuwe sponsor erbij hadden het logo was helaas nog niet klaar voor Zwolle maar hij zal nu wel prijken op onze website en voor de volgende wedstrijd op onze trekker. Ega-floor-tec is specialist op het gebied van vloeroplossingen voor renovatie en nieuwbouw. Innovatie, moderne verwerkingstechnieken en maatschappelijk verantwoord ondernemen spelen hierbij een centrale rol. Zo hebben wij de beschikking over een eigen Egalinetruck waarmee ruim 2.000 m2 egaline per dag verpompt kan worden. Met een eigen stroom- en watervoorziening is onze Egalinetruck self supported zodat wij op iedere locatie een supervlakke gietvloer kunnen aanbrengen. Waar we ook trots op zijn de smeermiddelen van sponsor Petronas Het is nu nog niet bekend waar de weer gaan aanhaken in 2017, zodra dit bekend word zullen we onze kalender weer vullen. Graag tot ziens.
10 december, Het seizoen is al weer een tijdje voorbij.
Het Sezoen is al weer een tijdje voorbij, we hebben iets rustiger aan gedaan met de trekker en ook met de website.
Dit gaan we vanaf nu weer oppakken en laten weer van ons horen.
Als bijschrijver konden we toch nog lekker meekomen. In een finale met 5 trekkers kwamen op de tweede plek! Super, wat ook leuk was dat het 3 Fiat's waren die het podium bezetten.
De baan was door het slechte weer van de week ervoor niet al te best. De trekkers voor ons hadden best problemen om goed weg te komen met de sleepwagen. Ook bij ons ging het niet helemaal lekker, de snelheid kwam er niet in en er was teveel onrust in de run. Toch plaatsten we ons als 4e voor de finale. In de finale kwam er toch een verassing om de hoek. Richard Sprenkels was er weer bij ondanks de vele turbo problemen, zijn eerste run was maar net genoeg voor plaatsing in de finale, maar in de finale liet hij zien wat hij echt kon. Met een fantastische run zette veruit de beste afstand neer. Wij hadden ook een betere finale maar ook toen kwam de snelheid er niet echt in. Maar het leverde toch opnieuw een mooie tweede plaats op. Toch niet verkeerd als je de nr.1, 2 en 3 van de competitie achter je laat !
Richard Sprenkele en Red Pearl ook gefeliciteerd met de prijzen!
De trekker staat momenteel onder een dikke laag stof, we zijn nog lekker aan het hobbyen bij huis aan andere dingen dan de trekker. We hebben ons opgegeven voor Zwolle en gaan de trekker zo laten tot Zwolle om daar ons beste beentje voor te zetten.
Maar eerst zullen we op de openingsbeurs van de nieuwe hal van H Witteveen mechanisatie staan. We staan in de hoek bij de Mitas afdeling. Zin in !!
http://www.lmb-witteveen.nl/artikel/openingsshow/
Tevens staan er wat veranderingen op stapel waar we niks over kunnen zeggen. Dit is ook weer afhankelijk van de Sponsering voor 2018, De eerste hebben al weer ruimhartig toegezegd om ons te ondersteunen.
26 Juni, Het seizoen is al weer een tijdje bezig.
De week voor de wedstrijd werd er een gloednieuwe turbo gemonteerd, deze lag al meer dan twee jaar op de plank, en het werd hoog tijd om hem eens flink aan het werk te zetten. De configuratie van de turbo was wel aan de voorzichtige kant omdat we er natuurlijk wel zuinig mee om willen gaan. Ondanks dat, bleken we geen vrienden te kunnen worden van deze turbo. Jeroen trok tussen de zes cilinders vlot en makkelijk weg, maar bij het opgang komen was het een plof en krak. Helaas 100% turbo afgeschreven....... Dat was even een bittere pil. We hebben nu in 2017 eigenlijk al meer schade dan heel vorig jaar.......
H Witteveen mechanisatie en Mitas bedankt voor het uitlenen van de tent aan ons!
Dus op naar Stroe!
In Stroe was het super georganiseerd, dit omdat hier in September de europees kampioenschap is. Misschien wel overgeorganiseerd, want het was wel erg ver naar de baan.
De wedstrijd verliep mooi voor ons, er werd een mooie full pull neergezet samen met nog 4 anderen. De trekker liep lekker. In de pull off ging het wat minder, de trekker was iets onstuimiger en de motor kon het laatste stuk niet meer bolwerken. Dat zijn we niet gewend! De gemonteerde turbo bleek nog iets te groot maar achteraf kunnen we ook zeggen dat er schade aan is geconstateerd. Al met al zijn we toch nog op de derde plaats beland, en hebben weer wat geleerd. Deze schade is relatief eenvoudig te verhelpen en de turbo staat al weer klaar voor onze volgende wedstrijd in Klarenbeek.
3 maart, De eerste update van 2017
De wedstijd tussen de "pupen" ging weer losbarsten. Wij zien er altijd erg naar uit, ook in een seizoen waarin we wat rustiger aan gaan doen.
We hadden toch weer wat veranderingen aangebracht waar we toch benieuwd over waren. Ze zijn deels goed uitgepakt, er was wel een euvel wat ons parten speelde. Tijdens het opwarmen zetten we de trekker altijd in de versnelling die volgens ons het beste bij de baan past en word daarna geborgd. Aangezien er een akelig "vet" baantje lag kozen we voor één van de lagere versnellingen, ware het niet dat de pook niet in deze versnelling wou schuiven, na 5 minuten douwen drukken en buigen hebben we gekozen om dan maar in hoog te schakelen.
Voor onze trek waren er al een aantal trekkers gekwlificeerd voor de finale dus het moest goed gaan, en dat lukte. In een wat onrustige run reden we naar de full pull. Ook na de full pull liet de versnelling zich niet schakelen dus de pull off moest of en een veel te lage versnelling of weer de hoogste variant, dan toch maar weer hoog. De Forza kwam lekker op gang maar moest aan het einde toch wel heel diep gaan, uiteindelijk ging de motor ook "uit". Maar dat was niet erg want we waren de vlag al met 13 meter gepaseerd.
Deze prijs zijn we enorm blij mee, want het blijft gewoon enorm gaaf om door zon hal te brullen. De veranderingen aan de Forza lijken dus goed uit te pakken, de turbo druk was aanmerkelijk hoger en de motor kan dieper gaan dan ooit.
We zijn er akelig trots op dat Jeffrey en Jos de naam van hun bedrijf aan ons wil koppelen, we gaan proberen hun trots te maken dat hun naam op onze trekker staat!
Er werd een mooie lading olie afgeleverd waar mij mooi gesmeerd mee vooruit kunnen.
Petronas bedankt!
We weten wel dat we de Forza op een paar kleine modificaties niet zullen veranderen, maar we hebben nog genoeg dingen die we willen testen zodat we niet stil blijven staan. De eerste was in Zwolle.