1 Oktober: Het seizoen is weer voorbij, zoals elk jaar ....

1 Oktober:
Het seizoen is weer voorbij, zoals elk jaar gebruikelijk maken we een overzicht.

Direct na het seizoen 2010 word begonnen met het organiseren en maken van onderdelen, menig uurtje staan we achter de freesbank, al snel komen we erachter dat we meer tijd nodig hebben als verwacht waardoor we seizoen 2011 niet aanhaken, hiermee nemen we wel een risico want mag je dan in 2012 nog wel meedoen?

Ook als anderen bezig zijn met seizoen 2011 gaan wij door met het maken van onderdelen, van de oude Forza is eigenlijk al niks meer over. Je komt erachter dat je een compleet nieuwe trekker aan het bouwen bent.

Januari 2012 komt er een belangrijk moment, namelijk de loting voor deelname aan de competitie van 2012, gelukkig komen we door de loting heen, en mogen we dus 13 wedstrijden aanhaken tegen de sterkste vier cilinders van Nederland. Dit betekent wel dat het gas er vol op moet om de trekker op tijd klaar te hebben.

Vijf weken voor de aanvang van competitie 2012 worden alle beschikbare vrije dagen  opgenomen om de trekker op tijd af te krijgen. Lange dagen korte nachten. Terwijl Rudi en Evert Jan bezig zijn in de loze, is Martin druk met plaatwerk en aanverwante zaken.
Verder wordt van alle kanten hulp aangeboden, schoonvaders, vaders, vrienden, fans, zijn tot en met de laatste dag ingeschakeld, wat zeer op prijs word gesteld.

Uiteindelijk gaat het net niet lukken om de trekker voor Koninginnedag af te krijgen, in de laatste nacht wordt de trekker gestart, maar de motor gaat niet rond zoals het hoort. Grote teleurstelling slaat toe, maar lang tijd om daarover na te denken hebben we niet, want de snipperdagen zijn inmiddels op, en de trekker moet klaar zijn voor de volgende wedstrijd.

Toch lukt het in de avond uren en weekend om de motor aan te passen en kunnen we op naar Stroe.
Stroe verloopt goed, geen schade en we moeten nog wennen aan het bedienen van de koppeling.

De opvolgende wedstrijden gaan Rudi en Martin proberen om de Forza de baan over te jagen.
Het blijkt niet mee te vallen om de turbo goed aan het blazen te krijgen, en hebben ook brandstofpomp problemen. De goede afstelling blijkt moeilijk te vinden. Voor de rest blijkt dat we een betrouwbare trekker hebben gemaakt, het meeste wat we nieuw hebben gemaakt werkt naar behoren. Veel zevende en achtste plaatsen worden behaald.

Halverwege het seizoen wordt de brandstofpomp aangepakt, helaas missen we daardoor wedstrijd twee, waardoor we in de competitie toch gevaarlijk dicht bij de onderste regionen van de ranglijst komen, wat degradatie zou kunnen betekenen.
De nieuwe set up van de brandstofpomp bezorgd ons ook wel weer wat nieuwe afstelproblemen maar er lijkt wel meer muziek uit de Forza te komen. Dit kost ons wel een turbo maar dat is part of the game.

Ondertussen krijgen we de Forza steeds beter afgesteld en gaat het ook steeds beter, in Lochem wordt een mooie vijfde plek behaald wat ons naar later blijkt doet belanden op het Nk. Ook de wedstrijden er na gaat het steeds beter maar komen we in de gevaren zone voor wat betreft turbo temperaturen. Er wordt besloten om een nieuwe speciaal geprepareerde turbo aan te schaffen om de problemen de baas te blijven, deze turbo sneuvelt helaas al bij de eerste trek binnen 30 meter in Tonden.

Omdat de spaarpotten al zijn stukgeslagen en de Rabo ons niet wil financieren, besluiten we onze laatste nog hele turbo te monteren en de afstelling naar een veilige zone te brengen om de laatste 3 competitie wedstrijden uit te kunnen zingen.
Dit lukt gelukkig ook, en we hebben eigenlijk binnen de mogelijkheden ook een redelijk Nk gereden, met een achtste plaats.
In de competitie zijn we uiteindelijk negende geworden, niet waar we op hoopten, maar wel de harde realiteit.

We zullen ons nu gaan bezinnen over seizoen 2013, er hoeft niet al teveel veranderd te worden aan de Forza maar we zullen wel iets moeten doen om de turbo's heel te houden, en meer vermogen te maken. Tevens komt er een nieuw brandstof systeem op, de tank die we nu hebben is te klein om 3 runs mee te maken, en we gaan een ander filter systeem monteren.
We gaan ook, als de financiën het toelaten, bekijken of we een datalogger aan kunnen schaffen.

Bij deze willen we alle sponsoren bedanken voor de steun van afgelopen seizoen! Zonder jullie hadden we dit nooit mogelijk kunnen maken, BEDANKT!